Ohlasy dětí na programy Etické dílny®

Loučení s deváťáky
- Každá hodina mi něco dala do života. Myslím, že na ED budu vzpomínat celý život. Bude mi to chybět. Děkuji za vše.
- ED mi pomohly vštípit některé vlastnosti.

Předsudky (8. tř.):
- Líbilo se mi, že se učíme neodsuzovat, ale pochopit druhé.

Sex, láska a vztahy (9. tř.):
- Byla to paráda! Odnesla jsem si mnoho rad do života. Děkuji, že jste mi řekla, jak se má správně navázat vztah a jak v něm pokračovat! :)

Image, nebo charakter? (7. tř.):
- Tento program mi moc pomohl. Teď už vím, jak budovat svůj charakter a jak ještě lépe zapadnout do kolektivu, ve kterém jsem už 7 let.
- Charakter se pozná v nouzi.
- Budu se chovat lépe a nabídnu druhým svou pomoc bez toho, aby mě někdo nutil.

Co dělat se svým vzhledem? (4. tř.):
- Krása není jen to, jak vypadáte, ale jak se chováte.
- Napadly mě ještě další věci, jak druhým pomáhat. Už nebudu myslet jen na sebe.

Jak správně naložit s penězi? (4. tř.):
- Peníze nejsou nejdůležitější. Můžeme i pomáhat druhým.
- Řekla jste mi něco, o čem jsem nikdy nepřemýšlela. Děkuji.
- Budu si vážit toho, co mám.

Pohoda a klídek bez tabáčku (7. tř.):
- Umíte to hezky vysvětlit. Nebudu kouřit, ale pomáhat druhým a nechovat se sobecky.

Buďme kamarádi (2. tř.):
- Je to jako zrcadlo: Když se budeš chovat k druhým pěkně, odrazí se to a vrátí se to k tobě. Třeba ne vždycky, ale vrátí se ti to.

Jak se stát dobrým kamarádem? (3. tř.):
- Potřebuju odvahu, abych se zastal kamaráda.
- Když nebudu odpouštět, nebudu mít žádné kamarády.

Jak mít pěkný vztah se sourozenci? (3. tř.):
- To mě baví! Musím to doma vyzkoušet na ségře!

Rodina (7. tř.):
- Za to, že se rodiče rozvedli, nemůžu já.
- Odpouštět je moc dobré.

Přátelé (7. tř.):
- Pokud chci změnit ostatní, jako prvního musím změnit sebe.

Jak mít pěkný vztah s rodiči? (4. tř.):
- Teď už vím, jak se mám chovat k rodičům. Třeba to, že je musím poslouchat, protože oni jsou rozumnější než my. Ale někdy se také spletou.

Jak překonat starosti ve škole? (4. tř.):
- Něco třeba nemyslím špatně, ale někomu to nemusí být příjemné.
- Máme se dobře a měli bychom být rádi, že můžeme chodit do školy.
- Je důležité dodržovat pravidla.
- Jednat s druhými tak, jak chceme, aby jednali s námi.

Život v mediální džungli (7. tř.):
- Internet a youtubeři nejsou všechno. Po dnešním programu jsem změnila názor na youtubery.
- Internet je užitečná, ale i nebezpečná věc.

Jak se chránit v nebezpečných situacích? (1. tř.):
- Kdy zase přijdete? Opičku Julču nezapomeňte doma!

Moc slova (7. tř.):
- Lepší je říkat druhým pravdu, než lhát. Když budu lhát, nebudou mi druzí důvěřovat.
- Musím se postavit pomluvám, nešířit je dál.

Kdo jsem? (9. tř.):
- Odnáším si dobrý pocit z toho, že mě moji spolužáci mají radši, než jsem si myslela.
- Každý jsme jedinečný a nemá cenu se nad někoho povyšovat.

Vážíš si svého těla, nebo ho zneužíváš? (8. tř.):
- Odnáším si rozhodnutí nepít alkohol, užívat si života rozumně a uvědomit si věci důležité pro život.
- Není tak důležité, jak vypadám, ale spíše, co je ve mně.

Ohlasy pedagogů najdete zde